Hel eller delvis friplads - for børn og unge indtil 18 år

Young Ones - kor for unge, fra 4. klasse

Det er supersejt at synge sammen med andre og få det til at lyde godt! Og det er ikke så svært. Du behøver ikke at kunne noder for at være med –
du lærer melodien ved at høre den og synge den nogle gange sammen med de andre i koret. Det vigtigste er, at du kan lide at synge.
Når du er med i Young Ones, får du stemmetræning og lærer sangteknik samtidig med, at du har det sjovt med at lave noget, der lyder flot, sammen med de andre.

Young Ones synger på både dansk og engelsk, blandt andet mange popnumre. For det meste synger vi tostemmigt. Medlemmerne af koret må meget gerne komme med forslag til, hvad vi skal synge.
Et par gange om året optræder vi til koncerter eller til caféaftener på Musikskolen, hvor et af Musikskolens bands spiller til. På den måde får du også prøvet, hvordan det er at stå på en scene i projektørlys og synge for et publikum, og at synge i mikrofon.

Kortimen begynder altid med at vi varmer op i et kvarter. Det er vigtigt for ikke at komme til at ødelægge stemmen.
Bagefter øver vi de numre, vi er i gang med at lære, hvor nogle synger førstestemme, og nogle synger andenstemme. Det er det, der får det til at lyde godt!

Som regel skiftes vi, så alle prøver at synge både første- og andenstemme.

For alle sangglade børn og unge fra 4. klasse, der er ingen optagelsesprøve.
Det anbefales også for alle sangelever i aldersgruppen at deltage i Young Ones.

Vi øver hver torsdag 17:15 - 18:15