Folkeskolen

Musikskolen har et tæt samarbejde med folkeskolen og er tilstede på alle Kommunale skoler i Herlev Kommune.

Samarbejde med folkeskolerne

Gennem partnerskabsaftalen samarbejder musikskolen med alle 0. klasse-ledere om musikundervisningen i 0.klasse, i forløb af 18 lektioner. I timerne arbejdes der med fællesskab, opmærksomhed, byde ind med idéer, sang, spil og bevægelse.

Alle 1. klasser får besøg af to undervisere fra Musikskolen som i samarbejde med en af klassens lærer laver 18 lektioners musikforløb. Der arbejdes med opmærksomhed, fællesskab, at byde ind med ideer, sang og bevægelse.

Tilbud på folkeskolerne

Musikskolen har musikværkstedshold på alle folkeskolerne, hvor eleverne har mulighed for at gå efter skoletid. Det finder sted i skolernes musiklokale og er for små hold op til 10 elever.