Den kulturelle rygsæk

I Herlev Kommune deltager alle klasser fra 1. - 6. klasse hvert år i en kulturel aktivitet. Her stifter eleverne bekendtskab med en kunstart og for flere årganges vedkommende får eleverne selv lov at udøve kunsten, under vejledning af en erfaren kunstner.

Hver 3. klasse besøger musikskolen i 2 dage og stifter bekendtskab med orkesterets instrumenter. Musikskolen stiller følgende instrumenter til rådighed: Violin, cello, saxofon, trompet, basun, tværfløjte og slagtøj.

I undervisningen lærer eleverne nogle af musikkens grundbegreber at kende, fx. høj/dyb, langsom/hurtig, kraftig/svag.

Underviserne er Ketil Duckert (trompet) og Gustav Rasmussen (basun). Begge er meget erfarne musikere og undervisere, og de tager udgangspunkt i systemet Soundpainting, som på en visuel måde hurtigt indfører eleverne i musikken.

Undervisningen afvikles i forårshalvåret.

Musikskolen følger op med tilbuddet med instrumentalundervisning på små hold, som starter når den kulturelle rygsæk er afsluttet.