Hel eller delvis friplads - for børn og unge indtil 18 år

Cello

Celloen er violinens “storebror” og når det gælder at starte på celloen, så er den faktisk lettere at komme i gang med end de øvrige strygeinstrumenter.
Det hænger sammen med instruments holdning: Intet er mere naturligt end at sidde ned og holde på en cello!
Som med alle strygeinstrumenter skal man også have en bue. Dette er næsten vigtigere end celloen. Det er med buen man frembringer klangen på instrumentet. Man “synger” på instrumentet ved at stryge frem og tilbage.
Celloens vidunderlige klang ligner menneskestemmen mest af alle instrumenter, og den kan spille høje og dybe toner.
Celloen kan spille næsten alt, fra folkemelodier, børnesange og salmer til store musikværker. Celloen er vidunderlig til mange former for sammenspil: Lige fra duo med alle mulige instrumenter til orkester.

Celloen findes i mange forskellige størrelser, så den passer til elevens størrelse.

Kontakt musikskolens kontor hvis du ønsker at tilmelde dig cello