Ane Ramløse

Uddannelsesmæssig baggrund og musisk virke
Jeg er uddannet fra Rytmisk Musikkonservatorium 1991 med hovedfag i sang, sangpædagogik og komposition. Udover virke som musiker, har jeg en solid   undervisningserfaring med alle niveauer og aldersgrupper fra bl.a. konservatoriet, musikskoler, MGK, seminarier mm.

Særligt fokus
Der sker noget helt særligt i rummet, når vi synger. Vi bliver i godt humør og får energi. Det blev meget tydeligt under Corona-nedlukningen, hvor hele landet mødtes i fællessang på TV hjemme fra sofaerne. Sangen og musikken bringer os tilbage til noget oprindeligt og ægte, både med os selv og i fælleskaber.
Dine sangtimer foregår i et åbent og legende rum, hvor vi træner stemmen med sjove øvelser, ørerne bliver ”rørt”, så du bliver hurtig til at orientere dig i musikken og synge rent.
Vi leger med rytmer, klang, tekstudtale og udtryk og meget mere. Vi optager musik og øvelser, så det er nemt og sjovt at øve hjemme.
Jeg har mange års erfaring med at afhjælpe stemmevanskeligheder både for børn og voksne, og samarbejder med halslæge og talepædagog.
Alder er ingen hindring for at gå til sang, og Musikskolen har et begrænset antal pladser til elever over 24 år. Alle niveauer er velkomne, og sammen skræddersyr vi dit forløb.

Underviser i:

• Sang