Teachers

Anne Smaakjær

Uddannelsesmæssig baggrund og musisk virke
Anne er uddannet Cand.mag. i musik fra Københavns universitet i 2015, med speciale i formidling af musik til børn. Gennem uddannelsen har Anne både teoretisk og praktisk arbejdet med musikpædagogik, og beskæftiget sig med børns forskellige måder at deltage i musikundervisning på. Derudover har Anne mange års undervisningserfaring med babyrytmik, småbørnsrytmik, børnekor, børneteater, musikundervisning i 0. og 1. klasse samt værkstedshold for 1. – 4. klasse.
Arbejdet som lyddesigner på teaterforestillinger og i Huset i Magstrædet.

Særligt fokus
For Anne er det vigtigste i undervisningen at skabe et trygt undervisningsmiljø, hvor alle føler sig inddraget. Anne målretter musikundervisningen de forskellige holds alder og interesser, og bestræber sig altid på at inddrage børnenes egne idéer. Anne vægter at benytte børnenes fantasi og opfindsomhed til at gøre undervisningen nærværende og spændende.
For Anne er der, i musikundervisning til børn, lagt særlig vægt på gentagelse, da det skaber et trygt og genkendeligt rum, hvor forudsigelighed er en vigtig del af undervisningen. Derudover prioriteres der gennem leg, at introducerer de forskellige musikalske begreber
og genre.

Anne har en stor passion for at videregive musikkens forunderlige verden på en måde, hvor alle kan være med.
Det allervigtigste for Anne er, at musik skal være sjovt!

Underviser i:

Undervisningsdage: