Skip to main content Skip to footer

UVT Courses

Blokfløjte

Du har sikkert set en blokfløjte i skolen – måske har du også prøvet at spille på den?
Det er ikke særlig svært – især hvis man får en god start sammen med andre, jævnaldrende.

Vi starter med at lære sopranblokfløjten grundigt at kende. Og allerede første gang kan man spille en lille sang, inden man går hjem!

Blokfløjtefamilien er stor – her på musikskolen bruger vi mindst 4 forskellige størrelser blokfløjter, sopran-, alt- tenor- og basblokfløjte.
Man skal bare have hænder, der er store nok. De største fløjter bruges mest i sammenspil, og den slags fløjter kan man låne af Musikskolen.

Blokfløjten er ikke så dyr at anskaffe – og der er rigtig mange muligheder for at spille sammen med andre – også med andre instrumenter.

NYHED: Musikskolen tilbyder nu holdundervisning i 3-4. klasse på blokfløjte. Det giver eleverne god mulighed for at gå sammen med andre – gerne deres venner.

Undervisning tirsdag